Сухомлиністика: традиції та інновації



Творення людини – це найвища напруга всіх духовних сил: це і життєва мудрість, і майстерність, і мистецтво. (В.Сухомлинський)
28 вересня 2018 року виповнилось 100 років від дня народження видатного педагога сучасності, вченого, громадського діяча Василя Олександровича Сухомлинського.
в рамках обласної програми з відзначення 100-річчя від дня народження В.О.Сухомлинського методичним кабінетом відділу освіти, молоді та спорту Голованівської РДА  було проведено творчу лабораторію для  керівників ЗЗСО району на тему "Педагогічна спадщина В.О.Сухомлинського - невичерпне джерело світла, енергії, любові". 
 Під час заходу педагоги мали можливість поділитись досвідом із втілення ідей В.О.Сухомлинського, попрацювати в  групах, висловити свої думки, виконати практичні та тренінгові завдання, стати учасниками поляни казок  та літературної сторінки, оглянути виставки дитячих робіт.








«Золоті зернята істини» Казка для дітей – це пожива для душі, бо в ній вирують людські почуття. Казка не лише забавляє, захоплює, зворушує дитячі серця, а й порушує серйозні життєві питання, спонукає кожну дитину до мислення та активних дій, розкриває їй загальнолюдські цінності, високу мораль і спонукає до дії.
рок літературного читання під голубим небом рідного селища. Діти милувалися осінньою природою свого краю,прочитали та обговорили оповідання В. Сухомлинського ,,Дід Осінник" та виготовили колективну аплікацію до прочитаного твору.
«День казки» Учні 2-5 класів взяли участь у театралізованому показі казок великого педагога Василя Олександровича Сухомлинського. Глядачі мали змогу віднайти глибокий зміст виховання доброти, поваги, бережливості, толерантності, мудрості, працьовитості у казках великого педагога: «Зайчик і місяць», «Краплинка», «Пурпурова квітка», «Пелюстка і квітка», «Золотокоса», «Весняний вітер», «Сьома дочка», «Казка про щастя», « Образливе слово» , «Ледача подушка», «Хризантема й цибулина».
Пишемо диктант за В.О. Сухомлинським...
«Сторінками творів В.О.Сухомлинського» Василь Олександрович любив дітей і написав для них багато-багато цікавих оповідань: про ласкаве сонечко і м'яку зелену травичку, про працелюбних мурашок і веселого метелика, про кращі риси людини, про дітей. В його творах переважає доброта, бо сам він був доброю людиною і хотів, щоб діти, виросли добрими, чуйними, працьовитими, щоб любили тата й маму, свою рідну домівку і нашу велику прекрасну Батьківщину. Учні 3-4 класів написали диктанти за творами педагога. Учні 1-2 класів побували на бібліотечних уроках «Спіши творити добро» за творами В.Сухомлинського. Для найменших школярів – це було найперше знайомство зі шкільною бібліотекою. Класні керівники провели годину спілкування «Людина починається з добра»








До 100-річчя від дня народження В.О.Сухомлинського
Методичні рекомендації з питань вивчення і творчого використання педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського
І. Для керівників закладів дошкільної освіти рекомендуємо орієнтовні форми методичної роботи з педагогічними працівниками:
1. Поповнення бібліотечних фондів груп закладів дошкільної освіти та методичних кабінетів творами В.О.Сухомлинського та методичними рекомендаціями щодо їх запровадження.
2. Проведення засідання за круглим столом з питань впровадження педагогічної спадщини Василя Сухомлинського.
3. Проведення конкурсу творчих робіт вихователів з вивчення та впровадження ідей В.Сухомлинського.
4. Вивчення узагальнення та поширення досвіду роботи педагогів-послідовників В.О.Сухомлинського.
5. Проведення конкурсів педагогічної майстерності вихователів закладів дошкільної освіти, приурочених 100-річчю В.О.Сухомлинського.
6. Створення тематичної рубрики на сайтах закладів дошкільної освіти.
7. Перегляд телепрограм про життя та творчий шлях В.Сухомлинського, документальний фільм «Сонце Василя Сухомлинського».
8. Складання плану екскурсій в природу з використання творів В.Сухомлинського.
9. Розроблення заходів та форм роботи з дітьми дошкільного віку з екологічного та морально-етичного виховання з використання спадщини Василя Сухомлинського.
10. Підготовка статей для тематичних випусків фахових видань, присвячених впровадженню педагогічних ідей Василя Сухомлинського.
11. Проведення загальних батьківських зборів на тему: «Сонце Василя Сухомлинського».
12. Висвітлення на сайтах закладів дошкільної освіти методичних матеріалів з вивчення та впровадження педагогічного доробку В.Сухомлинського, досвіду реалізації його ідей.
13. Систематична презентація творчого досвіду реалізації педагогіки В.Сухомлинського на науково-методичних заходах районних, обласних, Всеукраїнських рівнів.
Для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти
І. Пропонуємо заходи роботи з дітьми старшого дошкільного віку:
1. Оформлення експозицій у міні-музеях закладів дошкільної освіти, присвячених літературній діяльності В.Сухомлинського.
2. Організація відвідування педагогами закладів дошкільної освіти та дітьми музейних кімнат В.Сухомлинського при закладах загальної середньої освіти.
3. Проведення конкурсу для дітей старшого дошкільного віку на кращу драматизацію творів В.О.Сухомлинського.
4. Відвідування пам'ятника В.О.Сухомлинського в смт. Павлиш, Кіровоградської області.
5. Організація конкурсу малюнків. Створення ілюстрацій до творів Василя Сухомлинського.
6. Створення тематичних куточків з творами В.Сухомлинського, книжково-ілюстративних виставок, презентацій для дітей старшого дошкільного віку.
7. Проведення вечора-вікторини для старших дошкільників, батьків та педагогів ЗДО «Що я знаю про Василя Сухомлинського».
8. Проведення тематичних занять для дітей старшого дошкільного віку.
До 100-річчя від дня народження В.О.Сухомлинського
Методичні рекомендації з питань вивчення і творчого використання педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського
І. Для керівників закладів дошкільної освіти рекомендуємо орієнтовні форми методичної роботи з педагогічними працівниками:
1. Поповнення бібліотечних фондів груп закладів дошкільної освіти та методичних кабінетів творами В.О.Сухомлинського та методичними рекомендаціями щодо їх запровадження.
2. Проведення засідання за круглим столом з питань впровадження педагогічної спадщини Василя Сухомлинського.
3. Проведення конкурсу творчих робіт вихователів з вивчення та впровадження ідей В.Сухомлинського.
4. Вивчення узагальнення та поширення досвіду роботи педагогів-послідовників В.О.Сухомлинського.
5. Проведення конкурсів педагогічної майстерності вихователів закладів дошкільної освіти, приурочених 100-річчю В.О.Сухомлинського.
6. Створення тематичної рубрики на сайтах закладів дошкільної освіти.
7. Перегляд телепрограм про життя та творчий шлях В.Сухомлинського, документальний фільм «Сонце Василя Сухомлинського».
8. Складання плану екскурсій в природу з використання творів В.Сухомлинського.
9. Розроблення заходів та форм роботи з дітьми дошкільного віку з екологічного та морально-етичного виховання з використання спадщини Василя Сухомлинського.
10. Підготовка статей для тематичних випусків фахових видань, присвячених впровадженню педагогічних ідей Василя Сухомлинського.
11. Проведення загальних батьківських зборів на тему: «Сонце Василя Сухомлинського».
12. Висвітлення на сайтах закладів дошкільної освіти методичних матеріалів з вивчення та впровадження педагогічного доробку В.Сухомлинського, досвіду реалізації його ідей.
13. Систематична презентація творчого досвіду реалізації педагогіки В.Сухомлинського на науково-методичних заходах районних, обласних, Всеукраїнських рівнів.
Для педагогічних працівників закладів дошкільної освіти
І. Пропонуємо заходи роботи з дітьми старшого дошкільного віку:
1. Оформлення експозицій у міні-музеях закладів дошкільної освіти, присвячених літературній діяльності В.Сухомлинського.
2. Організація відвідування педагогами закладів дошкільної освіти та дітьми музейних кімнат В.Сухомлинського при закладах загальної середньої освіти.
3. Проведення конкурсу для дітей старшого дошкільного віку на кращу драматизацію творів В.О.Сухомлинського.
4. Відвідування пам'ятника В.О.Сухомлинського в смт. Павлиш, Кіровоградської області.
5. Організація конкурсу малюнків. Створення ілюстрацій до творів Василя Сухомлинського.
6. Створення тематичних куточків з творами В.Сухомлинського, книжково-ілюстративних виставок, презентацій для дітей старшого дошкільного віку.
7. Проведення вечора-вікторини для старших дошкільників, батьків та педагогів ЗДО «Що я знаю про Василя Сухомлинського».
8. Проведення тематичних занять для дітей старшого дошкільного віку.
Ро





Немає коментарів:

Дописати коментар